onsdag den 30. september 2009

Mange unge under 18 år kører bil


Ja, det er jo ikke nogen nyhed at man skal være mindst 18 år gammel, for at få kørekort.

Men det er åbenbart ikke alle, som mener at man behøver at have kørekort - eller at være 18 år - før man begynder at køre i bil...

Det er da lidt skræmmende...

Da jeg i sin tid fik kørekort - tilbage i 1996 - da havde jeg været ude på en parkeringsplads i en halv time sammen med min ar inden jeg startede til kørekortundervisning - men ingen af dem jeg kendte havde prøvet mere end at køre lidt frem og tibage på en tom parkeringsplads... Ingen kunne finde på at køre i en bil uden kørekort...

Men der har mentaliteten ændret sig noget... nu er der masser af unge som kører bil - og også mange, som bliver indblandet i uheld...

Når jeg fremover ser et skilt med "Børn i bilen" - så vil jeg da overveje om det er føreren dette mærke hentyder til :D

Læs mere ved at følge nedenstående link:
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-25436471.html?rss

Ingen kommentarer:

Send en kommentar