onsdag den 18. maj 2011

Kyllingen: Bare I ikke kalder mig sneglen



Ja, nu er jeg en af dem, som hele vejen igennem har holdt med Michael "Kyllingen" Rasmussen og er glad for at han er tilbage på cyklen igen.

Jeg har egentlig aldrig tænkt over at et navn som "Kyllingen" ikke var så flaterende for ham - for man har jo bare "lært" at det hedder han.

Jeg tror nu også at det havde været værre, hvis han var blevet kladt det i mere ond mening - som regel vil jeg da mene at det er et navn han bliver kaldt med et venligt/kærligt glimt i øjet - der er selvfølgelig noget mere styker over et navn som "Ørnen" eller "Kanibalen" - men disse navne var jo optaget og passer heller ikke rigitg til den statur Michael Rasmussen har...

Og som han selv pointerer - det er bedre at være "Kyllingen" end "sneglen" eller "Skildpadden" - som ville sende mere negative tanker om hans bedrifter...

En af Michael Rasmussens tidligere klatrer-kollegaer, Marco Pantani, blev jo kaldt "Piraten" på den positive måde, men blev også kaldt "Elefanten" eller "Dumbo" - primært på grund af hans ører - og så er man pludselig ude i noget mere negativt...

Så lad os bare blive ved med at kalde Michael Rasmussen for "Kyllingen" - når vi ser ham køre nogle gode cykelløb :-)

Læs mere ved at følge nedenstående link:
http://spn.dk/cykling/article2434858.ece

Ingen kommentarer:

Send en kommentar