onsdag den 15. december 2010

Wikileaks - toppen af isbjerget...


Ja, nu har der jo været masser af "blæst" omkring Wikileaks...

Jeg syntes faktisk at det er ganske rart at folk ikke kan holde dokumenter, som har almen interesse hemmelige på ubestemt tid - men jeg kan da godt forstå at der er nogle af de "ældre" politikere m.fl., der er lidt bange for hvad der måtte komme frem af gamle skeletter...

Jeg tror dog ikke at "facebook"-generationen af politikerne har så meget at frygte, for de er jo blevet vant til at intet er helligt mere - er det først at finde i digital form, så er der pludselig rigtig mange, der har rigtig nemt ved at få fat i oplysningerne - så jeg tror det hjælper til mere åbenhed - eller mere eftertænksomhed hos politikere og andre som kunne forestille sig at komme i kløerne på Wikileaks...

Jeg tror på sigt at vi vil komme til at se flere tjenester som Wikileaks - så indtil videre har vi kun set toppen af isbjerget mht. afsløringer...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar