søndag den 4. april 2010

Bog? Film? Eller begge dele?


nu skrev jeg tidligere om Stieg Larssons Millennium trilogi - tre bøger, som alle er blevet filmatiserede.

Jeg har læst alle bøgerne og set den første film - og har planer om at se de to sidste film.

I de tilfælde, hvor "store bøger" er blevet filmatiseret har jeg altid ment at det ville være smartest at læse bogen før man så filmen - og dette har jeg gjort ved "Da Vinci mysteriet" og også ved "Ringenes herre"-trilogien - i begge tilfælde har jeg været glad for at have læst bøgerne først, det giver en lidt bredere baggrundsviden om personerne og hvad der foregår "indeni dem" - så jeg mener at man bedre har kunnet forstå filmene med den viden man har fået fra bøgerne - man kan selvfølgelig anfægte at man så kender slutningen og handlingen i filmen, så den ikke bliver nær så spændende, men det syntes jeg nu ikke jeg har gjort filmene dårligere...

Men hvad syntes du?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar