fredag den 15. april 2011

Hvordan lever man et luksusliv?

Ja, nu er der jo et program i fjernsynet, der hedder "Luksusfælden" - dette program viser meget godt, hvordan folk tror de skal leve, for at leve et luksuriøst liv...

Jeg syntes faktisk at programmet er meget godt - og jeg kan egentlig godt forstå hvorfor nogle havner i sådanne situationer, hvor man er forgældet i mange år fremover...

Personligt syntes jeg ikke at man behøver hverken en stor dyr bil, en ejerlejlighed mid i København eller designermøbler, for at leve i luksus - for mig er luksus på mange måder mere en sindstilstand - hvis man har det godt og har hvad man skal bruge - og det samme gælder ofr ens nærmeste - så kan jeg ikke forestille mig noget bedre...

Jeg kan godt lide at bruge penge - men ikke på ting, som jeg ikke får nogen reel værdi ud af - hvad hjælper det med en bil, som kan køre 300 km/t - når man max må køre 130 km/t i Danmark? Og hvorfor skal man have designer møbler, når man sidder godt i de møbler man allerede har?

Så luksus er at have det godt - og ikke leve over evne, for så bliver man fanget i fælden - og så er der slet ingen luksus tilbage...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar