fredag den 15. april 2011

Stofmisbrug - den evige historie - hvordan stopper man det?

Ja, vi hører jo stadig masser af historier om folk på stoffer, som begår den ene eller den anden slags kriminalitet, for at financiere deres misbrug - men hvordan får vi stoppet dette? Ja, nu har jeg, uden at skulle lyde hellig, aldrig så meget som røget en cigaret - så mht. afhængigheden har jeg svært ved at sætte mig ind i den del. Jeg kan dog huske tilbage fra skolen, når vi havde foredrag og undervisning omkring stoffer - det blev altid "tordnet" ud over klassen som den værste skræmmekampagne - uden noget rigtigt indhold... Jeg tror måske man ville kunne nå ud til flere, hvis man viser nogle "virkelige" stofmisbrugere og viser hvordan deres liv slet ikke hænger sammen... det tror jeg vil tage lidt af lysten fra "weekendnarkomaner", som jeg ofte tror er dem, som kommer til at hænge fast i miljøet - så den gyldne regel er vel stadigvæk - lær et ord på tre bogstaver: NEJ!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar