fredag den 30. oktober 2009

Vinter og overtro?


Ja, nu hvor vi med hastige skridt nærmer os noget, som vi vel kan begynde at kalde vinter - så er det somom folk begynder at gå mere og mere op i overtro og den slags...

Selv vil jeg ikke betegne mig som overtroisk - men jeg har kollegaer, som så sent som idag har nævnt at de har lagt de rigtige sten i de rigtige skuffer, som skal sørge for at det projekt vi skal have skudt igang i næste uge at det kommer til at forløbe godt...

Jeg tænkte egentlig ikke så meget over det da de sagde det, men kan da godt her bagefter, når jeg får tænkt det hele igennem godt se at det var da en ldt spøjs form for overtro... den slags med sten er jo en form for overtro, som mange dyrker - og min svigermor har altid en eller anden krystal, som kan hjælpe imod alle former for sygdomme... så det er joe en udbredt overtro at tro på de helende kræfter i sten og krystaller...

Men hvorfor det mest er om vinteren at jeg lægger mærke til den slags ting - ja, det kan jeg ikke helt forklare... måske er der andre der kan hjælpe med dette?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar