søndag den 3. januar 2010

Dyremishandling er nok svært at komme til livs...


Når man sidder her en af årets første dage, så kigger man jo uvilkårligt tilbage på året der er gået - og derme også de historier, som har fyldt meget i årets løb...

En af de historier, som trak rigtig store overskrifter var selvfølgelig sagerne omkring dyremishandlingen, som foregår på de danske mink- og rævefarme...

Jeg så Operation X udsendelsen og kan huske at jeg var nødt til at skifte væk fra det - det var simpelthen for stærke billeder til at jeg syntes at det var rart at se på som "underholdning"...

Jeg tror, og håber, at denne megen opmærksomhed på problemerne vil få mink- og rævefarmene til at tage et kig på dyrevelfærden - men også at den vil smitte af på andre dele af samfundet, hvor der kan være problemer med dyrevelfærden.

Jeg vil ikke sige at dyrevelfærden skal gå forud for menneskers velfærd - men det må komme på trinnet lige efter - for dyrene kan ikke selv sige fra overfor os, som er de stærkeste...

Så ligesom i alle andre henseender i vores hverdag - så håber jeg at de stærke kan passe på de mindre stærke.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar