torsdag den 18. marts 2010

Forsinket mor giver pædagoger overarbejde


Ja, jeg hørte godt denne nyhed omtalt i radioen til morgen...

Jeg syntes da det er tæt på forkasteligt at folk ikke kan få hentet deres børn til tiden.

Jeg ved da godt at det kan glipe med aftaler osv. - men det lader til at det er hele tiden og så igen at dette sker...

Man kunne selvfølgelig argumentere for at institutionerne¨forlængede åbningstiderne, så de forældre med det mest pressede program ville kunne købe sig til noget ekstra pasning... men jeg tror nu heller ikke at løsningen skal findes der - for så ville nogle børn "aldrig" opleve deres forældre - men blot blive hentet af dødtrætte forældre, som ikke har overskud til andet end at spise og så lægge børnene i seng efterfølgende...

Jeg tror måske der skal en større ændring på arbejdsmarkedet til, så folk med børn under en vis alder skal have muligheder for en mere fleksibel arbejdsplanløægning, så man også tilgodeser børnene...

Men det er jo nok ikke noget, som sker bare sådan lige uden videre... men jeg håber da, både for børn, forældre og pædagoger, at der kommer en form for løsning på problemerne...

Læs mere ved at følge nedenstående link:
http://avisen.dk/forsinket-mor-giver-paedagoger-overarbejde_124529.aspx

Ingen kommentarer:

Send en kommentar