mandag den 29. marts 2010

Påsken og gækkebreve hører jo sammen...


Min datter kom igår hjem med et brev, som hun havde "fundet" ude ved postkassen, som hun sagde...

Det var et lille fint gækkebrev med hele to vintergækker og så var der et vers med i brevet, et vers, som jeg ikke lige havde set før, det løs som følger:

Oh, jeg har købt en høne,
som lægger store æg.
Men æggene den lægger,
dem vil jeg lægge væk
og bytte til et større af chokolade som
du får hvis du kan gætte,
fra hvem mon gækken kom.

Jeg syntes det var helt rart med et vers, som ikke bare var "mit navn det står med..."...

Så jeg forsøgte jo efter bedste evne at gætte hvem det mon var fra - og det var hverken bedstemor, mormor eller nabokonen der havde afleveret det kunne hun så triumferende afsløre - næh, det var hende, der havde "snydt" os ved at sige at hun havde fundet brevet...

Så nu skal jeg have øbt et chokoladeæg til hende på vej hjem fra arbejde idag.

nu vil nogle nok mene at jeg da burde have gættet hvem det var fra, og det kunne jeg måske også godt have gjort - men så er det jo ikke nær så sjovt at lave gækkebreve - så det valgte jeg at lade være med :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar