torsdag den 11. juni 2009

God gammeldaws aftensmad :D


Ja, jeg har netop snakket med min kone, som var ude for at handle ind - hun skulle blandt andet købe ind til vores aftensmad...

Hun spurgte om det egentlig ikke var længe siden vi havde fået frikadeller og stuvet hvidkål - og det kunne jeg da kun give hende ret i - så det kommer vores aftensmad til at bestå af idag.

Fra min barndom forbinder jeg mest denne ret med nogle mørke kolde efterårs og vinteraftener, hvor man er cyklet hjem igennem regn og blæst og helt gennemkold er kommet ind i bryggerset hjemme hos mine forældre - også er denne duft strømmet en i møde - så for mig dækker den ret ikke kun over god mad - men også om tryghed, varme og omsorg - så måske kommer min datter også til at have denne relation til den ret, da hun skal til fodboldtræning i aften - og det regner kraftigt her...

Det er rart når man kan få noget god gammeldaws aftensmad :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar