lørdag den 27. juni 2009

Optage musik fra radioen...


Ja, afledt af mit forrige indlæg omkring min gamle walkman, ja, så kom jeg til at tænke på dengang man fik nyt musik ved at optage dem fra sin transistorradio over på et kassettebånd - og hvor mange timer man brugte på det.. der gik meget god tid med at sidde og øre radio :D

Jeg kan huske at jeg fast hørte top tyve i radioen, for at høre om der var sange jeg skulle have på mine bånd :D

Jeg kan også huske at man kunne sidde lørdag aften og høre ønskeprogrammer i radioen, for at høre om der var folk, som ønskede noget musik, som jeg også gerne ville have på mine kassette bånd...

Kan huske at jeg havde en lille bog, hvor i jeg skrev op hvilke sange jeg havde på hvilke bånd - ja, det var et større arbejde - men den megen musik jeg hørte dengang - også det jeg ikke optog - det har jeg senere haft stor glæde af i diverse musikkonkurrencer, hvor jeg har kunnet svare på mange spørgsmål om musikken fra 80'erne og 90'erne - hvor folk efterfølgende har undret sig over hvor jeg har kunnet svaret fra... så måske gik der mange timer med den slags førhen - men de har været fint givet ud :D

Hvis min datter vil have noget musik idag - så går hun ofte selv på yousee og finder det frem - og så får jeg lov til at overføre det til hendes mp3-afspiller... så jeg tror lidt at den nemme måde man kan få fat på tingene på, at den gør at folk ikke får hørt så meget forskelligt musik - og folk får derved en meget mere snæver musiksmag... og det syntes jeg er ærgeligt...

Så jeg appelerer ikke så meget til at folk begynder at optage fra radioen igen - men prøv i det mindste at høre noget forskelligt musik - evt. ved at høre radio, måske opdager I noget nyt musik, som I vil syntes om :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar