tirsdag den 5. maj 2009

En hyldest til min farfar - politibetjent og frihedskæmper


Ja, nu skrev jeg i mit forrige blog indlæg at jeg havde snakket med min morfar om befrielsen den anden aften... jeg ville rigtig gerne have snakket med min farfar om denne dag - da han var mere aktiv under krigen end min morfar - men min farfar døde for syv år siden.

Min farfar var blevet politibetjent lige før krigen - og var det også under krigen - indtil tyskerne afsatte de danske betjente - min farfar besluttede så at han stadig ville gøre sit for at beskytte de danske borgere - så han gik aktivt ind i frihedskampen - og var med til at arrangere og udføre hærværk imod de tyske besættere flere gange under krigen - og i en periode var han gået under jorden, så min farmor vidste ikke hvor han var - men heldigvis kom han op til overfladen igen - og det hele endte godt - og han var en af dem, som blev hyldet ved befrielsen.

Æret være hans minde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar