tirsdag den 26. maj 2009

Valg til Europa-parlementsvalget - jeg stemmer!


Ja, nu nærmer det sig så småt den 7. juni - og det er jo udover at være en søndag - også dagen hvor vi skal stemme om hvilke danske repræsentanter vi skal have med i Europa-parlementet - og være med til at præge EUs udvikling - og pleje vores danske interesser.

Jeg har alle de gange jeg har haft mulighed for det stemt til både komunal-, folketing- og Europa-parlementsvalg - og jeg har så sandelig også tænkt mig at stemme til Europa-parlementsvalget.

Det der gør at Europa-parlementsvalget godt kan blive lidt fjernt for mange vælgere tror jeg blandt andet er at det kan være lidt "svært" at gennemskue hvad det er de folkevlagte bidrager med i EU... når det er komunal- eller landspolitik det gælder, så kan man jo se det hele tiden - man hører jo om de "nære" politikere og deres handlinger hver eneste dag - hvorimod man primært hører om dem fra Europa-parlementet, når de ikke laver noget... og der tror jeg medierne har en stor del af skylden for den formodet lave valgdeltagelse - folk gider ikke at beskæftige sig med noget - eller sætte sig ind i noget - som hele tiden bliver serveret med en negativ vinkel...

Men jeg har helt klart tænkt mig at stemme - og vil da opfordre alle andre til ligeledes at stemme :D

Godt valg!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar