torsdag den 14. maj 2009

Husholdningstips ala mig :D


Ja, nu er jeg jo far til en ret aktiv pige på ni år - så hun får tit gjort sit tøj meget beskidt - og vi vasker nærmest dagligt tøj herhjemme... og det er tit tøj med græspletter på - og dem, som ved noget om tøjvask ved at græspletter kan være meget svære at få af tøjet...

Jeg prøvede engang for et par år siden - lidt i desperation - at hælde noget ganske almindelig opvaskemiddel (den slags til tallerkener, glas osv...) direkte på pletten - og så gned jeg det ind... derefter blev tøjet lagt i vaskemaskinen som vanligt - og jeg vaskede det på 40 grader - også som vanligt - med den normale mængde sæbe og skylldemiddel...

Da vasken så var færdig og jeg fik taget tøjet ud - ja, så var det blevet rent - og græspletten var væk :D

Så nu har vi en ekstra flaske opvaskemiddel til at stå sammen med sæben og skyllemidlet til vaskemaskinen - og vi har så godt som aldrig pletter, som ikke kan vaskes af :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar